Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Projížděl jsem kolm M.C. několikrát. a vždycky jsem si říkal, při pohledu na ten "nedobytný ostroh", proč tam ti "k.k.tš.í velitelé ty nebohé vojáky proti té mašinerii hnali a nevylodili se u toho Říma, nebo ještě lépe, někde u Pisy, neprotli Itálii v Pádské nížině k Jaderskému moři a neodřízli ten zbytek německé armády od zásobování. Jak dlouho by tam asi těch pár vojáků, v klášteře v horách. bez žrádla a munice, vydrželo?

1 0
možnosti
Foto

J23a13n 17Š85i62k

10. 4. 2018 18:53

Dobrý den. Můj názor je, že chyba byla v bombardování kláštera Monte Cassino a později města Cassino. Němci nejprve využili rozvaliny kláštera k posílení obrany a tento způsob boje jim vyhovoval. Spojenci pak provedli nálety na město, ale kdyby místo něj vybombardovali klášter podruhé, mohlo by se jim možná podařit německé výsadkáře zničit. Chybou podle mě rovněž bylo, že po leteckém útoku na Monte Cassino ihned nenásledoval útok pozemní. A kdyby klášter nebyl zasypán bombami vůbec, šlo by možná o nejlepší postup. Jenže moje analýza je soud generála po bitvě :-) Kdybychom měli rozhodovat v té době a v těch podmínkách, navíc za situace kdy na velící důstojníky byl vyvíjen nepřetržitý politický tlak, kdo ví, možná bychom se rozhodli stejně...

0 0
možnosti
JM

No jo no - máte to super, ale je vidět, že většina lidí o těchto bojích prostě neví, což je škoda. Jen tak mimochodem - jsem jeden z mála, co nesnáší miláčka publika a novinářů - generála Clarka, nebo nás je více ? Já osobně, co jsem četl, tohoto generála vidím tak na úrovni maršála Buďonného, muže s velkým knírem, ale malým mozkem.

2 0
možnosti
Foto

J13a45n 66Š49i31k

10. 4. 2018 18:41

Dobrý den, děkuji. Myslím, že generál Clark malý mozek neměl :-), ale velké ego, na které dopláceli jeho vojáci.

0 0
možnosti
  • Počet článků 406
  • Celková karma 17,91
  • Průměrná čtenost 1353x
Žijme přítomným okamžikem, ale nezapomínejme, že kdo nezná minulost, nemá budoucnost. 

 

"Spatřit svět v zrnku písku a nebe v divoké květině. Zachytit nekonečno v dlani a věčnost v jedné hodině". William Blake