Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

..však koní šetřte, prosím tisíckrát, to dobytče se strašně umí ptát proč nesmí žíti víc...

Raport

0 0
možnosti
Foto

J97a66n 13Š27i11k

6. 6. 2018 20:22

Dobrý večer paní Hůlová, Fráňa Šrámek to vystihl jednou větou lépe než já celým článkem :-)

0 0
možnosti
ŠM

chybí Vám tu Comanche - kůň kapitána Keogha od bitvy u Little Big Hornu.

0 0
možnosti
Foto

J62a68n 35Š41i81k

6. 6. 2018 20:18

Dobrý večer paní Matyášová, nechtěl jsem psát o konkrétním koni. Článek o bitvě u Little Big Hornu jsem ale napsal už dříve: https://jansik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=576341

0 0
možnosti
Foto

J28a29n 45Š14i47k

6. 6. 2018 20:15

Dobrý večer pane Chudáčku, moc Vám děkuji :-)

0 0
možnosti
SN

:-).....Já se trochu připojím. Jsem už ročník starší, na konci války mi bylo 7 roků a měli jsme statek. V 45. k nám do dědiny ,(na Vysočině), přijelo asi 20 ruských vojáků na koních. Dali koně do stodoly, vojáci spali na slámě i koní, důstojníci v " parádní světnici" jak se tenkrát pravilo, kde byly jen skříně na šaty, dvě dvoulůžkové postele. JInak.....celá rodina...dědeček, babička, rodiče na jedné posteli a tři kluci také na jedné veliké posteli! Dnes neuvěřitelné!

Dívám se na filmy z druhé světové....pro ty koně to bylo šílené! Já jsem na koni jezdil a závodil celý život až do pozdního věku, dneska se o koně staráme, jak o nemluvňata. To co je ve filmech natočených za války vidět, to utrpení koní, je opravdu hrozné ! Díky za článek ! R^R^R^!!

2 0
možnosti
Foto

J90a90n 66Š84i44k

6. 6. 2018 20:15

Dobrý večer pane Nováku, moc Vám děkuji.

0 0
možnosti
PN

No, s tím Římem bych si vůbec nebyl jistý. Pokud si pamatuji z dávných dob kdy jsem četl Tacita, tak římští občané se rozlišovali na běžné a jezdce. Jezdec byl v podstatě ekvivalent pozdějšího šlechtice a titul zůstal až do pozdní císařské doby, kdy "jezdci" byli i tlustí senátoři, kteří by v životě na koně nevylezli.

0 0
možnosti
Foto

J90a83n 88Š13i43k

4. 6. 2018 19:57

Dobrý den pane Nešvaro. Informace je z knihy, kterou uvádím jako zdroj. Děkuji za Váš příspěvek. Hezký večer

1 0
možnosti
LK

cit.... Ruští vojáci na koních ve stepi u Stalingradu v posledním světovém konfliktu

Zdroj: https://jansik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=650872

Nejsou to "ruští vojáci", ale příslušníci Kalmyckého jízdního sboru pod velením WH.

1 0
možnosti
Foto

J79a27n 64Š68i14k

4. 6. 2018 19:53

Dobrý den pane Kratochvíle. Foto je z wikimedia commons. Není to poprvé, kdy se později ukázalo, že popiska nesedí se skutečností. Přiznám se, že nevím, proto popis stáhnu. V každém případě děkuji. Hezký večer

0 0
možnosti
  • Počet článků 406
  • Celková karma 18,01
  • Průměrná čtenost 1353x
Žijme přítomným okamžikem, ale nezapomínejme, že kdo nezná minulost, nemá budoucnost. 

 

"Spatřit svět v zrnku písku a nebe v divoké květině. Zachytit nekonečno v dlani a věčnost v jedné hodině". William Blake