Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Takto pokazit nádhernou pohádku s moc pěkným koncem. RvRvRv ;-)

Pohádka je pohádka. Román je román. Obecně, literatura je literatura.

Podstatné asi je, že život není literatura. Nerad generalizuji, ale někde jsem četl, že příběhy v literatuře nebo ve filmu nikdy nesmí skončit tak, jak by mohly skončit v reálném životě. Proto otevřený konec je často nejlepší řešení.

Nevím jestli je to pravda. Vždyť přece existují též biografie a autobiografie. Avšak například holywoodské historické filmy jsou často málo historické a více fantazie s historickým námětem.

Někde jsem četl pěkný rozbor na téma, jak dopadl Pygmalion / My Fair Lady, bylo tam také několik verzí. Eliza si vzala Freddyho nebo plukovníka Pickeringa. Určitě ne Higginse.

0 0
možnosti
Foto

Zamyslel jsem se a ještě se do diskuse vracím. :-)

- Vzpomněl jsem si, že prakticky chytrá Eliza si v tom rozboru nevzala naivního, chudého Freddyho ale profesora Pickeringa. O Freddyho by se velmi musela starat.

- V té Vaší verzi pohádky je velká chyba. Odpustit zlé královně byla nesmírná chyba. Opouštět se dle mne má pouze, když dotyčný se omluví, činu upřímně lituje, škodu pokud možno nahradí a (vynasnaží se, že) už se tak chovat nebude. Pokud to dotyčný neudělá, tak je dobré se tím nadále netrápit, odpustit mu, ale už se s ním pokud možno nestýkat. Určitě ne zlé královně opravovat její hrad.

0 0
možnosti
Foto

J87a18n 26Š25i29k

12. 1. 2020 11:59

To bych nerad, abyste bral mé pošetilé psaní jako kažení pohádky, protože pohádky mám nejradši pane Chudáčku :-) To jsem opravdu nezamýšlel. Jinak v druhém příspěvku píšete o odpuštění, což je mé velké životní téma, kterému se stále snažím učit. Doposud marně. Víte, já myslím, že odpustit druhému lze, i když se neomluví či nevyjádří lítost, apod... Protože když to člověk dokáže, je mu v životě líp. I když hrad bych taky neopravoval ;-D Mějte hezkou neděli a děkuji za příspěvky i přečtení

0 0
možnosti
  • Počet článků 405
  • Celková karma 14,99
  • Průměrná čtenost 1356x
Žijme přítomným okamžikem, ale nezapomínejme, že kdo nezná minulost, nemá budoucnost. 

 

"Spatřit svět v zrnku písku a nebe v divoké květině. Zachytit nekonečno v dlani a věčnost v jedné hodině". William Blake